קצת מן הקורות בחיים
שלי אללוף
מי אני
אמנית תנועה ומילה, יוצרת, כוריאוגרפית, פרפורמרית, במאית, רקדנית, מורה, כותבת, מספרת סיפורים, הוגת דעות עממית, אמא.
מחוללת תהליכים דרך ריקוד מזה כשלושה עשורים.
מייסדת ומפתחת את שיטת מחול•חיים כדרך להתפתחות התודעה באמצעות תנועה.
יצרתי והופעתי בארץ ובחו"ל אינספור פעמים על מגוון במות: החל מאולמות מחול בינלאומיים ועד מסבאות, מועדונים, קברטים, חמארות, ובתים פרטיים.
אוטודידקטית, חוקרת גוף, נפש, תנועה, תודעה, אמנות, מיניות,
סיפורי חיים, טבע האדם, הוויה אנושית, פיזיקה, גופניות, אהבה, יצירה ומוות.
החלתי את דרכי כרקדנית בטן, ובעקבות הריקוד עברתי לחיות כשנתיים בקהילת צוענים באיסטנבול. שם חקרתי את התרבות הצוענית ולמדתי צעדים, מקצבים, אותנטיות והבעה בתנועה. מאז, התמסרתי לתרגול תנועתי יומיומי והפכתי זאת לאורח חיים, הגשמה ושליחות.
הייתי חלוצה בתחומי, ופעלתי על מנת לשחרר את הריקוד משעבודו לצורכי בידור, ולהתירו ממגבלות של הבעה, לבוש ותפקיד סטראוטיפי.
הוצאתי אותו מהקשרו המסורתי, פרמתי את המסגרת הפולקלורית והפכתי אותו לכלי בעל אמירה אמנותית משמעותית ומוערכת.
יצרתי והופעתי בארץ ובחו"ל אינספור פעמים על מגוון במות: החל מאולמות מחול בינלאומיים ועד מסבאות, מועדונים, קברטים, חמארות, ובתים פרטיים.
השפה התנועתית שלי מבוססת על לקסיקון התנועות המסורתי יחד עם הרחבת המנעד לתנועה מופשטת, מקולפת ופתוחה, המאפשרת ביטוי מגוון, עכשווי, כנה חשוף ואותנטי.
התמחות:
עוקבת אחר חוט ערכים שמוביל אותי לאורך השנים:
נאמנות אדירה לתנועה עצמה, למהות החיים.
חיפוש אחר אמת ודבקות בכנות מוחלטת.
מחויבות פנימית עמוקה לחקירה, התפתחות ולמידה.
התמסרות לדרך.
לבחור היכן להניח את הרגל בכל צעד מחדש.
ללכת באומץ אל הלא נודע.
כך נוצר תהליך ההכשרה שלי כמחוללת:
מקשיבה, נענית, מתמסרת, מבטאת.
נותנת לקול שמנחה אותי להוביל, גם אם לא מבינה לאן.
מלמדת כי כך נקראתי לעשות.
מפסיקה ללמד, כי כך נקראתי לעשות - על מנת להבין, לדייק ולפתח את מה שאני מלמדת.
להשתנות כמורה, ובהתאם לשנות את תוכן ואופן הלימוד.
לשתף בתהליך הגילוי שלי בכל תחנה בדרך.
לנסוע רחוק, לחצות ימים ויבשות כדי להגיע למורה הנכונ/ה .
לחיות בקהילת צוענים באיסטנבול למשך שנתיים כדי ללמוד מהם.
להתמסר לתהליך יצירה בלי לדעת איך תתגשם.
להופיע. להפסיק להופיע ולהתכנס, לתרגל לבד. להקדיש זמן לחיפוש וחקירה.
לרקוד יחפה בטבע על מגוון משטחים: אבנים, זרדים, אדמה, חול, בוץ, מים, צמחים.
לרקוד במגוון מרחבים: נחל, ים, מדבר, מטבח, מקלחת, מיטת בית חולים, סטודיו.
לרקוד במגוון מצבים: כשאני בכושר נהדר, בחולשת מחלה, בהיריון, בהפלה, בכאב גדול, בשמחה, בשכרות ובפיכחון.
שעות, ימים, חודשים, הצטרפו לשנים של שעות תרגול וחקירת גוף-תנועה במהלכן יצרתי ופיתחתי את מחול•חיים.
למסלול הלימודים וההכשרה שלי אין תאריך סיום.
מיד לאחר שאני מסיימת להגיש עבודה, אני מקבלת את המשימה הבאה. במסלול זה התואר היחיד שקיים הוא תלמידה נצחית.
זוהי דרך האמת שלי, ואני הולכת בה, יפהפייה, נוראה ופראית ככל שתהיה.
קורות חיי
היריעה לא קצרה מלהכיל, אבל את מי מעניינים הפרטים היבשים האלה, מכובדים ככל שיהיו?
מניחה כאן את עיקרי הדברים:
במשך כ-30 שנה יצרתי והופעתי בארץ ובחו"ל, אינספור פעמים במגוון במות: מאולמות מחול בינלאומיים גדולים ועד מסבאות, מועדונים, קברטים, חמארות ובתים פרטיים.
הסתובבתי בארץ ובעולם ולימדתי נשים בכל הגדלים והצבעים מכל המגזרים, המגדרים, ובכל הגילאים: קשישות, ילדות, רקדניות מקצועיות, ציפורים פצועות, מרפאות, מטפלות, מורות, מחוללות ונשמות חופשיות.
כולן, כל אחת ואחת, היו לי מורות דרך.
עד עצם היום הזה.
מתוך ראייה של תהליכי ההתפתחות האנושית הבנתי שהגיע הזמן לפתוח את ספריית הידע המטורף שליקטתי יחד עם הנשים.
לכן בשנים האחרונות נפתחו דלתות הסטודיו לגברים והתחלתי ללמד וליצור עם גופים ונשמות זכריים.
תהליך מרתק בפני עצמו שאני מוקירה ומעריכה עד מאד.
רִקּוּד הוּא עוֹלָם שֶׁבּוֹ
שְׁאִיפָה וּנְשִׁיפָה
הֵן זְרִיחָה וּשְׁקִיעָה.
דָּם הוּא מַיִם רַבִּים.
יֵשׁ הָרִים וִיעָרוֹת חֲשׁוּכִים,
מִינֵי חַיּוֹת בַּר וָפֶלֶא
מְשַׁחֲרוֹת לַפֶּתַח,
וּמִי שֶׁמְּבַקֵּר בּוֹ
יוֹדֵעַ שֶׁהַזְּמָן שָׁם
לֹא מְהַלֵּךְ עַל קַו יָשָׁר
אֶלָּא נִפְרַט לְגַרְגְּרֵי יַעַר
שֶׁמִּתְפּוֹצְצִים
וּנְמַסִּים לְאַט בַּפֶּה,
מְעוֹרְרִים פִּרְאִיּוּת שֶׁנִּכְבְּשָׁה.